FORENINGSPORTAL Foreninger i Risør

1. Risør Speidergruppe

Friluftsliv og natur

1. Risør speidergruppe har mye speidermøter ute i friluft. Vi bruker treningsprogrammet til Norges speidergruppe som ramme og har som målsetning å utvikle medlemmer til mer selvstendige og ansvarsbevisste mennesker.

Akland Fsk

Friluftsliv og natur

Akland FSK har de fleste møtene ute på speiderplassen på Rødsåsen! Storspeideren er ofte på turer! De pleier å være på snøhuletur, kanoturer, isbader, rappelerer …. De har møter fra kl.17.30-20.00 på onsdager i oddetallsuker! Småspeiderne har møtetid samme onsdager, men fra 17.30-19.00 Vi har aktiviteter som bålkos, turer, kniv/øks, leik og morro!

Akland Vel

LHL Risør og Omegn

Helse

LHL jobber for mennesker med hjerte-, kar- og lungesykdom, hjerneslag, afasi og  pårørende. I Risør og omegn er vi litt mer enn 200 medlemmer.  Vi ønsker oss flere medlemmer, men også kontakt og samarbeid med andre organisasjoner.

Oterlia Vel

Risør Ro- og Padleklubb

Idrett

Risør ro- og padleklubb er en sosial og inkluderende klubb for alle som har lyst til å ro eller padle. Vi stiller ingen krav til ferdigheter eller nivå, ut over at du må ha tatt et introkurs for å låne klubbens båter. Du er velkommen uansett om du har lyst å kose deg på tur, eller om du har lyst å bruke padling (eller roing) som en treningsform. Padling skal først og fremst være gøy!

Risør Rotary Klubb

Helse og humanitær

Rotary International er en verdensomspennende yrkesrelatert organisasjon som ble stiftet i Chicago, USA, i 1905 av advokaten Paul P. Harris og tre andre forretningsdrivende. Organisasjonen er upolitisk og livssynsnøytral og driver omfattende humanitær virksomhet. Den er etablert i alle verdensdeler med nærmere 1,2 millioner medlemmer i ca. 35 000 klubber (2021). Kvinner fikk adgang til medlemskap i 1989.

Stemmen Vel

Trosvik Vel